Στον Εισαγγελέα ο Ισολογισμός του Δήμου Ζακύνθου για το 2013 – Συνέντευξη τύπου της «Ζακυνθινής Αναγέννησης» ( 22/11)


22/11/2017. Συνέντευξη τύπου παραχώρησε η δημοτική παράταξη «Ζακυνθινή Αναγέννηση»  μετά την κατάθεση στην εισαγγελέα του ισολογισμού του δήμου για το έτος 2013.

Τον ισολογισμό του 2013 ψήφισε η πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου με την στήριξη της μείζονος αντιπολίτευσης ( παράταξη Γιώργου Αρμένη).

Πέραν της καθυστερημένης έγκρισης του ισολογισμού του δήμου μετά από τέσσερα χρόνια και από δημοτικό συμβούλιο διαφορετικό από εκείνο που πραγματοποίησε την οικονομική διαχείριση του συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος, ουσιαστικά προέκυψαν θέματα σχετικά με τη νομιμότητα των δαπανών εις βάρος του δήμου με την πληρωμή δικαστικών αποφάσεων και πληρωμών.

Με δεδομένο μάλιστα και το γεγονός της δικαστικής εξέτασης του σκανδάλου των πλαστών διαταγών πληρωμής του 2016, που αποκάλυψε η «Ζακυνθινή Αναγέννηση»

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ισολογισμού του Δήμου για το 2013 και ειδικότερα τις παρατηρήσεις που ενσωματώνονται στο προσάρτημα του ισολογισμού καθώς και στον οικονομικό απολογισμό  των  στοιχείων της οικονομικής επιτροπής του δήμου, ο έλεγχος των δαπανών πληρωμής δικαστικών αποφάσεων και εντολών πληρωμής κατέδειξε:

«Ότι  δαπάνες του Δήμου, τις οποίες το δημόσιο λογιστικό δεν επιτρέπει την καταβολή τους λόγω παραλείψεως των διαδικασιών ή της ελλείψεως των νόμιμων προβλεπομένων προϋποθέσεων και δικαιολογητικών με ευθύνη είτε του Δήμου είτε του δικαιούχου-προμηθευτή, ο τελευταίος να προσφεύγει στο δικαστήριο και να δικαιώνεται …»

Στα στοιχεία του ισολογισμού περιλαμβάνεται ένας αναλυτικός δειγματοληπτικός πίνακας ελέγχου 19 διαταγών πληρωμής και δικαστικών αποφάσεων (14 και 5 αντίστοιχα), από τις  συνολικά 200 και πλέον αποφάσεις και διαταγές πληρωμής συνολικού ύψους 2,4 εκατομμυρίων ευρώ. Από τα οποία 1,8 εκατ.  ευρώ  πληρώθηκαν το 2013  και 600.000 ευρώ μεταφέρθηκαν στο επόμενο οικονομικό έτος.

Η αξία κάθε μιας από τις συγκεκριμένες δικαστικές αποφάσεις, που εξετάστηκαν δειγματοληπτικά είναι άνω των 30.000 ευρώ.

Ο έλεγχος αυτός αποκαλύπτει τα ακόλουθα  προβλήματα, που αφορούν τις ανωτέρω δαπάνες:

  1. Χωρίς πρωτόκολλο του Δήμου / Δημάρχου είναι το 63% (12/19)
  2. Χωρίς αποδεικτικό επίδοσης είναι το 21% (4/19)
  3. Ερήμην εκδικάσθηκαν ( χωρίς την παρουσία του δικηγόρου του δήμου) το 68% (13/19)
  4. Αιτήσεις ανακοπής χωρίς παρουσία στην συνέχεια δικηγόρου του δήμου  το 100% (5/5)
  5. Χωρίς τιμολόγια το 26% (5/19)
  6. Υπολογισμός των καταβαλλόμενων τόκων υπερημερίας με  επιτόκια πάνω από το νόμιμο 6% και μάλιστα  επί των μικτών και όχι των καθαρών ποσών, για το 26% (5/19)
  7. Χωρίς την παρακράτηση φόρου εισοδήματος και φόρων υπέρ τρίτων είναι το 94% (18/19)

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: